Kaffe,kaffe,kaffe........:))))mmmmm...

Hej!
Jaaa,vad vore livet utan kaffe?Tråkigt och segt-tycker jag.Många gånger så umgås man med människor,där kaffet ofta närvarar och man vaknar på morgonen trött och seg och vad längtar man till i första hand-jo,kaffe!
Basinfo om kaffe:

Kaffebusken växer vilt i Etiopen där den har sitt ursprung. Kaffebusken hämtades därifrån till Arabiska halvön där den odlades. Kaffebönorna exporterades till övriga världen från hamnen i Mocka vid rödahavskusten i Jemen. Därför kallas också drycken ”mocka”.

Extrasmå kaffekoppar kallas mockakoppar, och sockerbitar av mindre format än traditionellt bitsocker kallas mockasocker, eftersom storleken är anpassad till den mindre mängd kaffe, som ryms i en mockakopp.

Nu år 2010 så äger jag både en bryggare och en espressomaskin av den här sorten:


och en aeroccino (för cappuccino och latte). Och jag kan bara säga: Du är bäst!Kaffet har många gånger hjälpt mig genpom mina nattarbeten, genom småbarnsperiod med få timmars sömn och det är en livsstil, jag umgås med mina vänner i närvaro av latte,espresso......Längtar redan till imorgon när jag vaknar!:)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0